Αρχή σελίδας
Αναζήτηση
Ανακοινώσεις
Φόρμα επικοινωνίας
Μέγεθος:

Αντίθεση:

Η οργάνωση εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία στην ελληνική πολιτεία και κοινωνία

Μενού

ΜΕΛΟΣ ΤΩΝ:

λογότυπo του EDF λογότυπo του EPF

 

Λογότυπα ISO 9001 και UKAS

Κυρίως περιεχόμενο της σελίδας

Εδώ θα βρείτε συγκεντρωμένες χρονολογικά τις επιστολές της Ε.Σ.Α.μεΑ. στη Βουλή των Ελλήνων, στα διάφορα Υπουργεία και στους Φορείς - Μέλη της.



Κατηγορία: Υπ. Μεταφορών

Αθήνα: 25/02/2021

ΠΡΟΣ:
κ. Κ. Καραμανλή, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
- Γραφείο Πρωθυπουργού της χώρας
- Γραφείο Υπουργού Επικρατείας, κ. Γ. Γεραπετρίτη
- Γραφείο Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, κ. Άκη Σκέρτσου
- Γραφειο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ι. Κεφαλογιάννη
- Γραφείο Γ.Γ. Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννη
- Γραφείο Γ.Γ. Μεταφορών, κ. Ν. Σταθόπουλου
- Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
- Φορείς - Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ


Ανοιχτή επιστολή για οριστική, θεσμοθετημένη λύση στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών αναπηρικών οχημάτων που διέρχονται από τα διόδια όλης της χώρας


Κύριε Υπουργέ,
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), τριτοβάθμιος κοινωνικός και συνδικαλιστικός φορέας των ατόμων με αναπηρία, χρονίων παθήσεων και των οικογενειών τους στη χώρα, με το παρόν έγγραφό μας και με αφορμή το κρίσιμο θέμα της διέλευσης των οχημάτων ατόμων με αναπηρία από τα διόδια των αυτοκινητόδρομων της χώρας, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στο άρθρο 212 στο σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή με θέμα: «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές» θα ήθελε να θέσει υπόψη σας τα εξής:

Έχουμε επισημάνει με προηγούμενες επιστολές μας και με κατ' ιδίαν συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου σας και με εσάς προσωπικά, τη διαπίστωση του εθνικού αναπηρικού κινήματος ότι η καθιέρωση του ενιαίου e-pass σε όλους τους οδικούς άξονες αποτελεί τη χρυσή ευκαιρία για την οριστική διευθέτηση της ελεύθερης διέλευσης των αναπηρικών οχημάτων από τους σταθμούς διοδίων όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας, με ενιαίο τρόπο και χωρίς την υποχρεωτική παρουσία του ατόμου με αναπηρία σε αυτά, δίνοντας λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα και διασφαλίζοντας την ισότιμη κινητικότητα των ατόμων με αναπηρία και την αξιοπρέπειά αυτών στη βάση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (ν.4074/2012), απαλλάσσοντάς τους από καθημερινές διενέξεις με τα στελέχη των παραχωρησιούχων στους σταθμούς των διοδίων.
Αναφορικά με το παρόν νομοσχέδιο η ΕΣΑμεΑ επικεντρώνεται στα παρακάτω σημεία, τα οποία και θέτει υπόψη σας όσο και υπόψη των μελών του Κοινοβουλίου επισημαίνοντας την κρισιμότητα αυτών αναφορικά με την ισότιμη συμμετοχή των πολιτών με αναπηρία στην καθημερινή ζωή.
Α. Στο τέλος της παρ. 17 του άρθρου 212 του εν λόγω σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι το άτομο με αναπηρία υποχρεούται να επιβαίνει στο όχημα κατά τη διέλευση.
Διαφωνούμε κάθετα με αυτή τη διάταξη, διότι, ως γνωστόν, οι πολίτες με αναπηρία αναγκάζονται να χρησιμοποιούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ιδιωτικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, λόγω της απουσίας προσβάσιμων αστικών μεταφορικών συστημάτων στην πλειοψηφία των ελληνικών πόλεων, καθώς και του σχεδόν ολοκληρωτικού αποκλεισμού τους από τα ΚΤΕΛ και τα τρένα λόγω μη προσβάσιμων οχημάτων και υποδομών σε αυτά, παρά τις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών Κανονισμών ΕΚ 181/2011 και 1371/2007 και κατά παράβαση των άρθρων 8,18,19 και 20 της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (ν.4074/2012). Οι δε οικείοι τους συχνότατα εκτελούν χρέη οδηγού/μεταφορέα, μεταφέροντας αυτούς σε διάφορες δομές όπου χρειάζεται να μεταβούν (π.χ. νοσοκομεία, θεραπευτήρια, εργασία, χώρους ψυχαγωγίας/άθλησης, εκπαίδευσης, δημιουργικής απασχόλησης κ.λπ.) και να παραμείνουν για να λάβουν αγωγή ή εκπαίδευση ή να εργαστούν ή να συμμετάσχουν σε δρώμενα. Στις περιπτώσεις αυτές, συχνά οι οικείοι τους τους αφήνουν στον τόπο προορισμού και επιστρέφουν να τους παραλάβουν για να επιστρέψουν στην κατοικία τους. Οπότε αν και το αναπηρικό αυτοκίνητο κυκλοφορεί προς εξυπηρέτηση του ατόμου με αναπηρία, το άτομο μπορεί να μην βρίσκεται εντός αυτού.
Ως εκ τούτου, για όλους αυτούς τους λόγους που αναφέρουμε παραπάνω, ζητάμε την απαλλαγή καταβολής διοδίων κατά τη διέλευση οχήματος ατόμου με αναπηρία ανεξάρτητα από το αν επιβαίνει ή όχι το άτομο με αναπηρία στο όχημα («αναπηρικό» όχημα) κατά τη διέλευση από τα διόδια. Την ίδια, δε, απαλλαγή αιτούμαστε και στην περίπτωση που άτομο με αναπηρία επιβαίνει οχήματος που δεν έχει χαρακτηριστεί «αναπηρικό», εφόσον το άτομο είναι κάτοχος της ενιαίας κάρτας της νέας παρ.17 του ίδιου άρθρου 212, η οποία όπως προβλέπεται από το νομοσχέδιο θα φέρει τόσο φωτογραφία του δικαιούχου ατόμου όσο και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός του. Θα επιτρέπει δηλαδή εύκολα την ταυτοποίηση ή του ατόμου ή του οχήματος.
Β. Παράλληλα, η ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια, πρέπει να εφαρμοστεί με τρόπο ενιαίο και κοινά αποδεκτό από τις εταιρείες εκμετάλλευσης και διαχείρισης όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Επισημαίνουμε δε, ότι στο πνεύμα αυτό κινείται και ο συντάκτης του άρθρου 212 του παρόντος νομοσχεδίου, ο οποίος στην προτεινόμενη νέα παρ.9 του άρθρου δεύτερου του ν.4388/2016 αναφέρει ότι «με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται (γ) οι απαλλαγές υποχρέωσης καταβολής τελών διοδίων σε ειδικές κατηγορίες και ευάλωτες ομάδες πληθυσμού ιδίως σε άνεργους, ΑμεΑ [...]».
Παρ' όλα αυτά πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής διοδίων που θα ισχύει, θα αποφασίζεται από τον παραχωρησιούχο που λειτουργεί τον κάθε αυτοκινητόδρομο.
Επιθυμώντας να προλάβουμε εξελίξεις σε λάθος κατεύθυνση, επισημαίνουμε ότι θεωρούμε αδιανόητο να επιτραπεί σε κάθε εταιρεία εκμετάλλευσης να εφαρμόζει τη δική της πολιτική σχετικά με τη διέλευση των ατόμων με αναπηρία και να μην υπάρχει ενιαία ρύθμιση από το κράτος. Η έξοδος από την οικονομική και υγειονομική κρίση επιβάλλει τη διαμόρφωση μιας νέας πραγματικότητας, στην οποία τα άτομα με αναπηρία θα αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία κατά τρόπο θεσμικό και αδιαμφισβήτητο.
Γ. Επιπρόσθετα, επισημαίνουμε τέλος ότι στο παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει ο όρος «ΑμεΑ» να αντικατασταθεί από τον όρο «άτομο με αναπηρία» ο οποίος έχει καθιερωθεί από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και με τον ν.4074/212 που έχει πλέον καταστεί μέρος της εθνικής νομοθεσίας.
Πιστεύοντας πως θα ανταποκριθείτε θετικά στη θεσμοθέτηση των παραπάνω αιτημάτων μας, που αποτελούν αιτήματα σύσσωμου του αναπηρικού κινήματος της χώρας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Εκτύπωση
PDF
Πλήρης οθόνη
Αρχείο ήχου
Αποστολή περιεχομένου με email

Αρχή

Βρίσκεστε: ΑΡΧΙΚΗ » Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ » Ανοιχτή επιστολή για οριστική, θεσμοθετημένη λύση στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών αναπηρικών οχημάτων που διέρχονται από τα διόδια όλης της χώρας
Ο παρόν διαδικτυακός τόπος συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές: valid xhtml | valid css | valid wcag | valid wcag

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της Ιστοσελίδας αυτής διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

© Ε.Σ.Α.μεΑ. 2017 | Όροι & Προϋποθέσεις | Προσωπικά δεδομένα | H πολιτική μας για τα Cookies | Αρχή της σελίδας

Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, Ελ. Βενιζέλου 236, 16341 Ηλιούπολη, Αθήνα • Τηλ. 210 9949837 • Φαξ: 210 5238967 | Σχεδίαση & Υλοποίηση: europraxis