Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση της χώρας μας δεν συμπεριλαμβάνει ειδικές μεθόδους και συστήματα υποστήριξης για τους μαθητές με Υψηλής Λειτουργικότητας Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος/ Σύνδρομο Άσπεργκερ, αλλά ούτε και στο πρόσφατο σχέδιο νόμου για την Αναβάθμιση του Σχολείου γίνεται κάποια αναφορά σε αυτό, με αποτέλεσμα να μην δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους μαθητές για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, στο ν.3794/2009, με τον οποίο προβλέπεται η Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, δεν συμπεριλαμβάνονται μαθητές με σύνδρομο Άσπεργκερ.
Η μη συμπερίληψη των ατόμων της συγκεκριμένης κατηγορίας αναπηρίας στην ανωτέρω ευεργετική ρύθμιση, αποτελεί μεγάλη αδικία και συνιστά διακριτική και άνιση μεταχείριση εις βάρους τους.
Η πρόβλεψη ειδικών τρόπων υποστήριξης των μαθητών με Υψηλής Λειτουργικότητας Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος / Σύνδρομο Άσπεργκερ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ειδικών συνθηκών εξέτασης, για τη σωστή αξιολόγησή τους, καθώς και η ρητή συμπερίληψη των μαθητών αυτών στις κατηγορίες των ατόμων που εισάγονται σε ΑΕΙ/ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις είναι επιβεβλημένα.
Ε.Σ.Α.μεΑ.: Για τα άτομα με Άσπεργκερ στο υπουργείο Παιδείας
Share
Attachments