Βιβλιοθήκη: Κείμενα Πολιτικής
[10.05.2021]
Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Κινητικότητας Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης για τα Τυφλά και με Μειωμένη Όραση Άτομα στην Ελλάδα: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΟΡΙΣΜΑ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (2021)
Η εκπαίδευση των τυφλών και με μειωμένη όραση ατόμων στην κινητικότητα, στον προσανατολισμό (Κ/Π) και στις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης (ΔΚΔ) στοχεύει στη διευκόλυνση της ανεξάρτητης διαβίωσης, συνεπώς και της καθολικής κοινωνικής συμπερίληψής τους. Τα άτομα με αναπηρία όρασης -είτε αυτή είναι εκ γενετής, είτε είναι επίκτητη- σε οποιαδήποτε ηλικία πρέπει να ασκούν τα δικαιώματά τους σε ίση βάση με τον πληθυσμό χωρίς αναπηρία και να συμμετέχουν σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, χωρίς αποκλεισμούς.
Υπό...
[31.01.2020]
Κείμενα Πολιτικής: «Δικαίωμα στην πολιτική συμμετοχή;…Όχι για όλους…». Εμπόδια για τα άτομα με αναπηρία-Προκλήσεις για τη Δημοκρατία»
Το παρόν κείμενο πολιτικής εξετάζει τη σημασία του δικαιώματος στην πολιτική συμμετοχή για τα άτομα με αναπηρία. Η συγγραφή του βασίστηκε σε βιβλιογραφική επισκόπηση της σύγχρονης αρθρογραφίας σχετικά με το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην πολιτική ζωή, σε εθνική και διεθνή νομοθεσία που κατοχυρώνει το δικαίωμα των πολιτών, με ή χωρίς αναπηρία, στην πολιτική ζωή, καθώς και σε εκθέσεις φορέων που επικεντρώνονται στη μελέτη της πολιτικής συμμετοχής και ιδιαίτερα των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα...
[31.01.2020]
Κείμενα Πολιτικής: «Γυναίκες και Αναπηρία: Πολλαπλές ταυτότητες, πολλαπλές προκλήσεις»
Ο σκοπός αυτού του κειμένου πολιτικής είναι να παρουσιάσει ζητήματα σχετικά με το θέμα «γυναίκες και αναπηρία», και ειδικότερα να παρουσιάσει τα εμπόδια, τις προκλήσεις αλλά και τις πολλαπλές διακρίσεις που υφίστανται οι γυναίκες λόγω της άμεσης ή/και έμμεσης σχέσης τους με την αναπηρία. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση όσων χαράζουν και εφαρμόζουν πολιτικές σχετικές με την αναπηρία αλλά και το φύλο.
Η επιλογή της έκφρασης «γυναίκες και αναπηρία» αντί για «γυναίκες με αναπηρία» δεν είναι...
[31.01.2020]
Κείμενα Πολιτικής: «Πολιτισμός για όλους: Διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στη πολιτιστική ζωή»
H σημασία της συμμετοχής στον πολιτισμό είναι καταλυτική, όχι μόνο για τα ίδια τα άτομα με αναπηρία ως μοχλός ατομικής εξέλιξης και κοινωνικής ένταξης, αλλά και για το σύνολο της κοινωνίας ως παράγοντας που προσδιορίζει την ποιότητα της δημοκρατίας, την κοινωνική συνοχή και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η πρόσβαση στα αγαθά και τις υπηρεσίες του πολιτισμού διαμορφώνεται από ποικίλους παράγοντες που υπερβαίνουν το ζήτημα της φυσικής προσβασιμότητας των πολιτιστικών χώρων, και αφορούν τόσο στην αντιληπτική προσβασιμότητα...
[31.01.2020]
Κείμενα Πολιτικής: «Προσφυγική κρίση και αναπηρία: Πολιτικές προστασίας και μέτρα για την άρση των διπλών εμποδίων και διακρίσεων»
Το παρόν κείμενο πολιτικής βασίστηκε σε βιβλιογραφική επισκόπηση της σύγχρονης αρθρογραφίας για το προσφυγικό ζήτημα, σε κείμενα φορέων και οργανώσεων που εμπλέκονται στη διαχείριση του ζητήματος στην ελληνική επικράτεια, σε εκθέσεις οργανισμών παρακολούθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε διαθέσιμα στατιστικά δεδομένα, και στη σημαντική εμπειρία που έχει αποκομίσει η Ε.Σ.Α.μεΑ. από την υλοποίηση δράσεων και έργων για τους πρόσφυγες με αναπηρία. Σκοπός του κειμένου είναι να αναδείξει τις αντιξοότητες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες...
[31.01.2020]
Κείμενα Πολιτικής: «Για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς: Εισαγωγή της δικαιωματικής προσέγγισης στη συλλογή και ανάλυση στατιστικών δεδομένων για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία»
Το άρθρο 24 της Σύμβασης κατοχυρώνει ρητώς το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία σε ισότιμη, ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, υπαγορεύοντας στα κράτη να δημιουργήσουν συμπεριληπτικά εκπαιδευτικά συστήματα. Η σταδιακή μετάβαση σε ένα «σχολείο για όλους» απαιτεί από τα κράτη να εκπονήσουν και να εφαρμόσουν εθνικά στρατηγικά σχέδια και σχέδια δράσης, στη βάση αξιόπιστων στατιστικών δεδομένων (όπως επιτάσσεται και από το άρθρο 31 της Σύμβασης), προκειμένου να σχεδιάσουν τεκμηριωμένες πολιτικές για την υλοποίηση των επιταγών...