Δηλώσεις προέδρου της Ε.Σ.Α.μεΑ. Ι. Βαρδακαστάνη στο ΑΠΕ - ΜΠΕ

Στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη δημοσιογράφο Αθηνά Καστρινάκη μίλησε ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ Ι. Βαρδακαστάνης για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία.

Την ανάγκη να υπάρξουν κινήσεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, που θα υπηρετούν ένα συγκροτημένο εκπαιδευτικό μοντέλο, με καθαρή στόχευση προς τη συμπερίληψη, υπογράμμισε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), Γιάννης Βαρδακαστάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο κ. Βαρδακαστάνης σημείωσε ότι εξακολουθούν να υφίστανται προβλήματα που αφορούν όχι μόνο στη στελέχωση των ειδικών σχολείων (εκπαιδευτικοί, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, σχολικοί νοσηλευτές), αλλά και στην καταλληλότητα των υποδομών τους και στις μετακινήσεις των μαθητών από και προς το σχολείο. Όπως ανέφερε, το ζήτημα εκκινά από τη διαχρονική απουσία κεντρικής απόφασης για το μοντέλο εκπαίδευσης που θα υπηρετηθεί συγκροτημένα. «Οι όποιες κινήσεις επιλύουν διαδικαστικά ζητήματα, αλλά απουσιάζει μία καθαρή εκπαιδευτική στόχευση, προς ένα σύστημα που θα υπηρετεί τη συμπερίληψη», τόνισε.

«Προφανώς είμαστε υπέρ της κάλυψης των κενών, αλλά στους διορισμούς εκπαιδευτικών θα πρέπει να μοριοδοτούνται ειδικές γνώσεις, όπως της νοηματικής γλώσσας ή η γνώση της γραφής Μπράιγ (Braille)», εξήγησε και προσέθεσε: «Επιπλέον, η αύξηση των Τμημάτων Ένταξης γίνεται χωρίς να έχει αξιολογηθεί αντικειμενικά και επιστημονικά εάν λειτουργούν εκπαιδευτικά, εάν υπηρετούν τη συμπερίληψη στην εκπαίδευση ή μία μεσαία κατάσταση, όπου εντάσσονται μαθητές όλων των τάξεων αναπηρίας και μαθησιακών δυσκολιών».

Αναφορικά με τα ΚΕΔΑΣΥ, επισήμανε ότι είναι υπηρεσίες που «μετρούν» 25 χρόνια παρουσίας στο σύστημα και είναι απαραίτητες.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Βαρδακαστάνης, θα πρέπει να γίνει μία «σοβαρή μεταρρύθμιση, ώστε να ξεκαθαριστεί τι θέλουμε και να αποφασίσουμε ποιο θα είναι το σχολείο του μέλλοντος στη Γενική και την Ειδική Εκπαίδευση», ώστε όλες οι κινήσεις από εκεί και πέρα, να γίνουν συγκροτημένα, «με σαφή κατεύθυνση προς μία πραγματική συμπεριληπτική εκπαίδευση».

Αναλυτικά στην ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Share
We use cookies to personalize content and to analyze our traffic. Please decide if you are willing to accept cookies from our website.