Δεκτές προτάσεις της ΕΣΑμεΑ σε νόμο για την Υγεία- Οι διεκδικήσεις συνεχίζονται

Δεκτή έγινε η παρέμβαση - διεκδίκηση της ΕΣΑμεΑ στο άρθρο 25 του νεοψηφισθέντος νόμου για την Υγεία υπ΄ αριθμ. 5102/24 «Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και άλλες διατάξεις», που αφορά στην καταβολή από την 1η.5.2024 στα συμβεβλημένα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και στους κλινικοεργαστηριακούς ιατρούς ένα (1) ευρώ ανά παραπεμπτικό για την εκτέλεση διαγνωστικών εξετάσεων βιολογικών υλικών και τρία (3) ευρώ ανά παραπεμπτικό για την εκτέλεση απεικονιστικών ελέγχων. Σύμφωνα με το άρθρο:

«Εξαιρούνται από την εφαρμογή του δεύτερου εδαφίου, οι κάτωθι: Πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική νόσο, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου που είναι σε θεραπεία υποκατάστασης νεφρικής λειτουργίας ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση, οι πάσχοντες από κυστική ίνωση, οι πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, οι ακρωτηριασμένοι που λαμβάνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα με ποσοστό αναπηρίας εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, όπως και όσοι έχουν πιστοποιημένη αναπηρία από Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, για οποιαδήποτε πάθηση».

Η συγκεκριμένη εξαίρεση αποτελούσε αίτημα της ΕΣΑμεΑ (δείτε την επιστολή) για το οποίο τοποθετήθηκε και στη συνεδρίαση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Η ΕΣΑμεΑ εξακολουθεί να ζητά την επέκταση της προαναφερθείσας προτεινόμενης διάταξης σε όλα τα άτομα με αναπηρία ή/και με χρόνια πάθηση με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω, προκειμένου να ισχύσει η εξαίρεση από τα προβλεπόμενα ποσά και σε αυτούς.

Επίσης, με το Άρθρο 15 «Συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών εξετάσεων στους ανασφάλιστους και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και από τον ιδιώτη προσωπικό ιατρό για τους εγγεγραμμένους ασθενείς του - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4368/2016» πέρασε ακόμη μία διεκδίκηση του αναπηρικού κινήματος, η συνταγογράφηση και από ιδιώτη προσωπικό γιατρό σε ανασφάλιστους πολίτες με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, για αποφυγή συνωστισμού νεφροπαθών, καρκινοπαθών στις δημόσιες δομές, ή λόγω θεμάτων παιδιών με αναπηρία (νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down κ.α.) τα οποία έχουν χτίσει σχέση εμπιστοσύνης με τον θεράπων ιατρό που τα παρακολουθεί κλπ.

Με το Άρθρο 16 λύνεται έστω και για 3 χρόνια το μεγάλο πρόβλημα με τις ηπαρίνες- η ΕΣΑμεΑ συνεχίζει να διεκδικεί μόνιμη και οριστική λύση.

Δεν έγινε δεκτή στο Άρθρο 47 η πρόταση της ΕΣΑμεΑ να εξαιρούνται τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις από την καταβολή 5 ευρώ στους φαρμακοποιούς για τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού COVID-19.

Θετικά κρίνεται η διάταξη 1.α του Άρθρου 50 σύμφωνα με την οποία παρατείνεται μέχρι την 30ή.6.2024 η δυνατότητα σε ανασφάλιστους νεφροπαθείς να προβαίνουν σε αιμοκάθαρση και σε ιδιωτικούς φορείς, παραμένει το αίτημα αυτή η δυνατότητα να αποκτήσει χαρακτήρα μόνιμο, καθώς δεν επαρκούν οι θέσεις στα δημόσια νοσοκομεία.

Παράλληλα στον ίδιο νόμο στο Άρθρο 51 «Παράταση συμβάσεων εργασίας επικουρικού προσωπικού προνοιακών φορέων - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 35 ν. 4578/2018», έγινε δεκτή η πρόταση της ΕΣΑμεΑ «Οι συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου του έκτακτου προσωπικού των φορέων του άρθρου 34, που παρέχουν τις υπηρεσίες τους, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, παρατείνονται από τη λήξη τους μέχρι τη δημοσίευση του διορισμού των επιτυχόντων των οριστικών πινάκων διοριστέων της υπ’ αρ. 7Κ/2019 Προκήρυξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ 42) και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31ης.12.2024».

Επρόκειτο για πάγιο αίτημα της ΕΣΑμεΑ, ωστόσο ετήσια παράταση θα πρέπει να δοθεί και στις συμβάσεις του έκτακτου προσωπικού σε προνοιακούς φορείς για την αντιμετώπιση του covid-19, οι οποίες λήγουν 30.06.2024, ώστε να συνεχίσουν τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας να παρέχουν με ασφάλεια και επάρκεια τις πολύ σημαντικές υπηρεσίες τους στα άτομα με βαριές αναπηρίες και χρόνιες παθήσεις που περιθάλπονται σε αυτά, λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσφορά τους είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική, αφού καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των δομών των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας σε κάθε Περιφέρεια της χώρας.

Το μόνιμο προσωπικό δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ειδικότητες που είναι απαραίτητες για την κάλυψη των αναγκών των Κ.Κ.Π. και η αποχώρηση του επικουρικού προσωπικού θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποστελέχωση των συγκεκριμένων δομών.

Διάδωσέ το
Χρησιμοποιούμε cookies σε αυτόν τον ιστότοπο για την εξατομίκευση του περιεχομένου και την ανάλυση την επισκεψιμότητας. Παρακαλούμε, αποφασίστε εάν επιθυμείτε την αποδοχή των cookies στην ιστοσελίδα μας.